بهترین آب درمانی در اصفهان با استخر آب درمانی پارت

95 %
تخفیف
10,000 تومان
200,000 تومان
18 خرید
ویژگی های استخر آب درمانی پارت

قیمت ها:
آبدرمانی
تک جلسه :249 هزار تومان
پکیج ۱۰ جلسه: ۲ میلیون تومان
پکیج ۲۰ جلسه: سه ملیون و شیصد

فیتنس در آب:
تک جلسه: ۱۴۹ هزار تومان
پکیج ۱۰ جلسه:یک ملیون و سیصد
پکیج ۲۰ جلسه: دو ملیون و پانصد

آموزش شنا :
۱۲ جلسه :۲ ملیون
برای آموزش تمام سطوح شنا،از مبتدی تا پیشرفته

کلیه کلاس های مربوط به بانوان روزهای زوج و آقایان روزهای فرد برگزار میشود
جهت رزرو سانس اختصاصی تماس بگیرید

شرایط استفاده
تلفن
آدرس:
ارائه پرینت الزامی نیست، فقط کد تخفیف را همراه داشته باشید.
توضیحات تکمیلی آب درمانی اصفهان

آب درمانی اصفهان

بهترین آب درمانی در اصفهان با استخر آب درمانی پارت برای ایرانیان

برنامه های استخر آب درمانی شامل:
فیتنس در آب
آب درمانی
آموزش شنا
اجاره سانس اختصاصی
دوره آموزش شنا مادر و کودک
در سانس اختصاصی

شماره تماس:09134025763

آب درمانی چیست؟

آب درمانی به معنای استفاده از آب در معالجه  است.

هیدروتراپی ، هر فعالیتی است که در آب انجام می شود تا بتواند در توان بخشی و بهبود آموزش سخت یا آسیب جدی کمک کند. این نوعی ورزش در آب گرم است و یک روش درمانی محبوب برای بیماران مبتلا به بیماری های عصبی و اسکلتی عضلانی است. اهداف این روش درمانی ، شل شدن عضلات ، بهبود حرکت مفصل و کاهش درد است. این درمان هزاران سال است که مورد استفاده قرارمیگیرد.

بر اساس مقالات موجود ، بررسی ها حاکی از آن است که هیدروتراپی تأثیر علمی مبتنی بر شواهد بر روی سیستم های مختلف بدن دارد.

 

آب درمانی عبارت است از استفاده خارجی یا داخلی آب به هر شکل (آب ، یخ ، بخار) برای ارتقا سلامت یا درمان بیماری های مختلف با درجه حرارت ، فشار ، مدت زمان و محل مختلف.

این یکی از روش های درمان طبیعی است که به طور گسترده در فرهنگ های باستان از جمله هند ، مصر ، چین و غیره استفاده می شود. اگرچه بسیاری از کشورها از آب برای تولید اثرات مختلف فیزیولوژیکی / درمانی در بخشهای مختلف سیستم برای حفظ سلامتی ، پیشگیری و درمان بیماریها استفاده می کردند.

 

سیستم قلبی عروقی

قرار گرفتن در معرض سرما باعث گشاد شدن عروق در سیستم عروقی ، و در نتیجه افزایش جریان خون می شود.

در بیمار نارسایی قلبی مزمن، گشاد شدن عروق حرارتی به دنبال استحمام با اب گرم و استحمام سونا در دمای پایین (در دمای 60 درجه ی سانتی گراد) به مدت 15 دقیقه عملکرد قلب را بهبود می بخشد.

بطن چپ را افزایش می دهد.STسونا درمانی مکرر

کم کم کاهش می یابد LDL میزان کلسترول لیپوپروتئین یا  ST پس از

این تغییرات پیش بینی خوبی برای پیشگیری از بیماری ایسکمیک قلب است.

تغییرات فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی قابل توجهی در بدن ایجاد می کند(CWI) غوطه وری در آب

، متابولیسم و غلظت کاتکول آمین محیطی و کاهش جریان خون مغزی. BP ,HR از جمله افزایش

 

فیزیوتراپی و آب درمانی

فیزیوتراپیست ها غالباً در محیط توانبخشی وآب درمانی هستند. رضایت بیماران و پایبندی به این شکل از ورزش اغلب زیاد است. اثرات درمانی اغلب با تنظیم جلسات افزایش می یابد.

بهداشت در اب درمانی حتما باید رعایت شود.

 

خواص فیزیکی آب

به طور مشترک با سایر اشکال ماده ، آب دارای خصوصیات فیزیکی خاصی است که شامل جرم ، وزن ، چگالی ، چگالی نسبی ، شناوری ، فشار هیدرواستاتیک ، کشش سطح ، شکست و انعکاس است.

از بین قوانین فیزیکی آب که فیزیوتراپیست باید هنگام انجام درمان با آب درمانی ، آنها را بفهمد و اعمال کند ، مهمترین موارد آن شناوری و فشار هیدرواستاتیک است. فشار جانبی اعمال شده و اثر شناوری در کنار هم احساس بی وزنی می کند.

 

تاثیرات آب درمانی

اثرات فیزیولوژیکی آب درمانی ترکیبی از اثرات آب گرم استخر و تمرینات است. میزان اثرات آن با توجه به درجه حرارت آب ، طول دوره درمان و نوع و شدت تمرین متفاوت است.

هنگام آب درمانی خون رسانی به عضلات در حال کار افزایش یافته ، گرما با هر تغییر شیمیایی که در هنگام انقباض اتفاق می افتد ، تکامل یافته و دمای عضلات افزایش می یابد. سوخت و ساز بدن در عضلات افزایش می یابد و در نتیجه تقاضای اکسیژن بیشتر و تولید دی اکسید کربن افزایش می یابد. این تغییرات ، تغییرات مشابهی را که گرمای آب ایجاد می کند ، افزایش می دهد و هر دو به اثر نهایی کمک می کنند. دامنه حرکت مفصل یا حفظ می شود و یا افزایش می یابد و قدرت عضلات افزایش می یابد.

در طول تمرین در آب ، اثرات فیزیولوژیکی مشابه با اثرات ناشی از هر نوع گرما است ، اما کمتر موضعی است. افزایش دمای بدن اجتناب ناپذیر است زیرا بدن از آب و از تمام عضلات منقبض شده که تمرینات را انجام می دهند ، گرما می یابد. با گرم شدن پوست رگ های خونی سطحی گشاد شده و خون رسانی محیطی افزایش می یابد. خون جریان یافته از طریق این عروق گرم شده و با همرفت ،دمای ساختارهای زیرین افزایش می یابد.

 

اثرات آب درمانی

1. درد و اسپاسم عضلات را تسکین می دهد.

به دست آوردن آرامش

برای حفظ یا افزایش دامنه حرکت مفصل

برای تقوی عضلات فلج و یا کم حرکت شده

تقویت عضلات ضعیف و رشد قدرت و استقامت آنها

تشویق به پیاده روی و سایر فعالیتهای عملکردی و تفریحی

برای بهبود گردش خون (وضعیت تروفیک پوست)

تقویت روحیه ؛ به بیمار در انجام تمرینات خود دلگرمی و اطمینان دهند و از این طریق روحیه وی را بهبود می بخشد

گرمای آب با تأثیر بر گیرنده های حرارتی و گیرنده های مکانیکی ، درد را مسدود می کند ، بنابراین بر مکانیسم های قطعه ای نخاع تأثیر می گذارد

آب گرم جریان خون را به طور مثبت تحریک می کند ، که منجر به شل شدن عضلات می شود

اثر هیدرواستاتیک ممکن است با کاهش ورم محیطی و کاهش عملکرد سیستم عصبی سمپاتیک ، درد را تسکین دهد.

و ..

 

موارد منع استفاده از آب درمانی

بیماری قلب و عروقی

بیماری ریوی

دیابتی

اختلال تعادل

صرع

لابیرنتیت

آنفلوانزا

تب

بیماری های پوستی

بیماری های مسری

هپاتیت

تراکئوستومی

عفونت مجاری ادراری

بی اختیاری ادرار

زخم باز

آلرژی شیمیایی (کلر)

 

تفاوت بین ورزش های آبی و بالنو درمانی

بالنو درمانی آب درمانی است اما بدون ورزش و به آن "آبگرم درمانی" نیز می گویند. این روش اغلب در طب به عنوان درمان بیماری استفاده می شود و برای درمان انواع آرتروز بسیار محبوب است

مطالعات زیادی وجود ندارد که تفاوت در اثرات درمانی بین ورزش های آبی و بالنو درمانی بدون ورزش را توصیف کند. در مقاله مروری زیر ، "اثربخشی ورزش های آبی و بالنو درمانی" ، نتایج نشان می دهد که ورزش های آبی تأثیر بسیار قابل توجهی در کاهش درد ، بهبود عملکرد ، کیفیت زندگی و سلامت روان دارند. در مقایسه با بالنو درمانی ، ورزش در آب برای درمان بیماری های اسکلتی عضلانی موثرتر از غوطه وری غیرفعال است. هیچ اثر طولانی مدتی وجود ندارد ، بنابراین برای پایدار نگه داشتن بیماری ، شرکت مکرر در تمرینات آبی ضروری است.

 

آب سرد و گرم باعث تغییرات فیزیولوژیکی می شود که برای سلامتی انسان مفید است. درمیان آنها:

آب گرم باعث گشاد شدن رگ های خونی سطحی ، فعال شدن غدد عرق ، شل شدن مفاصل و دفع مواد زائد سمی از بافت ها می شود

آب سرد باعث انقباض رگهای خونی سطحی می شود و جریان خون را از منطقه آسیب دیده دور می کند تا تسکین یابد

 

انواع آب درمانی:

آب درمانی اغلب در مراکز بهداشتی ، آبگرم و کلینیک های فیزیوتراپی و حتی در خانه انجام می شود. انواع متداول آب درمانی عبارتند از:

ورزش های آبی:

ورزش در استخر آب گرم یا خنک به شما امکان می دهد با مقاومت و فشار کمتری روی مفاصل ورزش کنید. این می تواند برای افراد کمردرد ، آرتروز ، چاقی ، سن بالا یا ناتوانی جسمی مفید باشد.

 

بالنو درمانی :

آبهای غنی از مواد معدنی یا چشمه های آب گرم معدنی فواید درمانی دارد. گفته می شود که این روش برای درمان آرتروز ، کمردرد ، اختلال عملکرد سیستم ایمنی و فیبرومیالژیا برای درمان آرتروز است.

 

کمپرس:

این شکل از آب درمانی شامل بسته بندی حوله های آغشته به آب گرم یا خنک روی بخشی از بدن برای افزایش گردش خون یا کاهش التهاب است. مواد معطر اغلب برای اهداف مختلف درمانی به مواد بسته بندی اضافه می شوند.

 

هیدروتراپی با کنتراست:

همچنین به عنوان درمان آب درمانی شناخته می شود ، شامل حرکت متناوب در آب سرد و گرم برای درمان درد مزمن یا تقویت تخلیه لنفاوی است (در نتیجه سموم از سیستم ایمنی بدن خارج می شود)

 

سونا:

سونا نوعی آب درمانی است که در آن هوای گرم و گرما باعث تعریق می شود تا سموم را آزاد کند ، کالری بسوزاند ، عضلات را شل کند و کیفیت پوست را بهبود بخشد.

 

حمام بخار:

حمام بخار شامل اتاق هایی است که با کمک آب گرم و مرطوب پر شده اند و طرفداران ادعا می کنند می توانند مزایای سونا را تقویت کنند.

 

واتسو:

این یک روش ماساژ جایگزین است (از کلمات "آب" و "شیاتسو") که در آن یک درمانگر ماساژ را انجام می دهد در حالی که شما در استخر آب گرم به راحتی شناور می شوید.

 

و ...

 

آرتروز

در مطالعه ای که در توانبخشی بالینی در سال 2018 منتشر شد ، محققان اثربخشی جلسات ورزش آبی دو بار در هفته و آموزش گروهی یک بار در هفته در افراد مبتلا به آرتروز زانو را مقایسه کردند. بعد از هشت هفته ، افرادی که به ورزش های آبی مشغول بودند ، در مقایسه با افرادی که شرایط خود را مدیریت می کردند اما در آب درمانی شرکت نمی کردند ، درد آنها کاهش یافته و عملکرد مفصلی آنها بهبود یافته است.

 

روماتیسم مفصلی

بر اساس مطالعه ای که در سال 2017 در مجله بین المللی بیماری های روماتیسمی انجام شد ، در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید ، آب درمانی ممکن است نتایج را در صورت استفاده همراه با داروهای تجویز شده بهبود بخشد.

نیمی از شرکت کنندگان هیدروتراپی با داروهای آرتریت روماتوئید دریافت کردند ، در حالی که نیمی دیگر تنها با داروها درمان شدند. پس از 12 هفته ، گروه دریافت کننده آب درمانی سطح آنتی اکسیدان را افزایش داده و استرس اکسیداتیو را کاهش دادند ، که نشان می دهد پیشرفت بیماری کند شده است.

 

بازیابی ورزش

شنا در آب سرد و آب درمانی ممکن است بهبودی به دنبال ورزش و فعالیت بدنی شدید را بهبود بخشد ، یک بررسی 2017 در مجلات تحقیقات نشان می دهد طبق این تحقیق ، حرکت در آب سرد باعث بهبود در ورزشکاران بعد از 24 ساعت می شود که با زمان دو سرعت و عملکرد پرش اندازه گیری می شود. به طور مشابه ، ورزشکارانی که تحت درمان با آب کنتراست قرار گرفتند پس از 48 ساعت در مقایسه با افرادی که این کار را نکردند بهبود بهتری را تجربه کردند.

 

موارد احتیاط :

آب درمانی ممکن است برای همه مناسب نباشد. قرار گرفتن در معرض سرمای ناگهانی یا گرمای طولانی مدت می تواند بر سیستم قلبی عروقی اثرات سو بگذارد. خیساندن طولانی مدت می تواند منجر به پیری پوست و عفونت شود.

افراد مبتلا به انواع آرتروز ممکن است از هیدروتراپی نیز بهره مند شوند. به عنوان مثال ، یک مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به آرتروز در زانو پس از 8 هفته ورزش در آب ، نشانگرهای درد و عملکرد زانو را بهبود بخشیده اند.

افراد از آب درمانی برای درمان بسیاری از بیماری ها و شرایط از جمله آکنه استفاده می کنند. آرتروز؛ سرماخوردگی افسردگی؛ سردرد ، مشکلات معده، مشکلات مفصلی ، عضلانی و عصبی ؛ اختلالات خواب؛ و استرس ، همچنین برای آرامش و حفظ سلامتی از آن استفاده می کنند.

 

بحث و نتیجه گیری

آب درمانی عبارت است از استفاده از آب برای احیای مجدد ، حفظ و بازیابی سلامتی. درمان های آب درمانی شامل سونا ، حمام بخار ، وان پا ، حمام سیتز و استفاده از کمپرس آب سرد و گرم است. گفته می شود پدر سباستین کنیپ ، راهب باواریایی در قرن نوزدهم ، پدر آب درمانی است معتقد بود که بیماری می تواند با استفاده از آب برای از بین بردن زباله های بدن بهبود یابد. آب درمانی در اروپا و آسیا محبوب است ، جایی که مردم در چشمه های آب گرم و چشمه های آب معدنی "آب را می گیرند". در آمریکای شمالی ، اغلب به عنوان مراقبت از خود توسط پزشکان طبیعت گردی توصیه می شود.

آب درمانی شامل استفاده از آب برای تسکین درد و معالجه بیماری است.

هیدروتراپی که به عنوان مکمل ورزش استفاده می شود ، کاربرد گسترده ای در درمان بیماری های حاد دردناک مانند آرتریت روماتوئید ، سندرم درد منطقه ای پیچیده و شرایط درد بعد از عمل دارد. از مزایای تمرینات آبی می توان به از بین بردن نیروی جاذبه ، اثر مثبت شنا ، افزایش شل شدن عضلات و کاهش فشار عضلات اشاره کرد. نشان داده شده است که نیروهای هیدرواستاتیک بازگشت وریدی را افزایش می دهند ، حجم سکته مغزی و برون ده قلبی را بهبود می بخشند و برادی کاردی بازتابنده را تقویت می کنند. با شناوری آب وزن موثر بیمار با افزایش عمق به نسبت کاهش می یابد. بارهای تحمل کننده وزن هنگامی که بیمار در آب عمیق ایستاده است، 40٪ از وزن بدن کاهش می یابد. با شناور شدن ، اثرات جاذبه از بین می روند.

از نظر بالینی ، بیماران هنگام انجام دامنه حرکتی منفعل و فعال و همچنین تمرینات تقویتی در آب ، سطح درد را کاهش می دهند. هنگامی که درد یا اقدامات احتیاطی برای تحمل وزن درمان زمینی را منع می کند ، بیماران ممکن است فعالیت های زنجیره جنبشی بسته را انجام دهند. ورزش در آب اغلب آسان تر از همان تمرینی است که در خشکی انجام می شود.

مطالعات همچنین کاهش درد و بهبود عملکرد را در بیماران شرکت کننده در آب درمانی تا 3 ماه پس از شروع درمان نشان داده است. هال و همکاران به طور تصادفی 139 بیمار مبتلا به آرتریت روماتوئید را برای دریافت آب درمانی تعیین کردند. بیماران 4 جلسه در جلسه های 30 دقیقه ای دو بار در هفته شرکت می کردند. اقدامات جسمی و روانی قبل و بعد از مداخله و دوباره با پیگیری 3 ماهه به پایان رسید. داده ها به طور قطعی نشان داد که بیماران آب درمانی در حساسیت مفصلی و در دامنه حرکتی زانو نسبت به سایر بیماران بهبود قابل توجهی داشتند. علاوه بر این ، در اندازه گیری پیگیری ، بیماران آب درمانی بهبود وضعیت عاطفی و روانی را حفظ کردند.

 

نکات ایمنی:

ممکن است بیش از آنچه که در آب تمرین می کنید عرق کنید ، بنابراین با نوشیدن مایعات فراوان قبل و بعد از تمرین بدن را هیدراته کنید.

از تمرین در استخر با دمای بالاتر از 90 درجه فارنهایت (32 درجه سانتیگراد) خودداری کنید.

ورزش را متوقف کنید اگر احساس :

سبکی سر یا گیجی

قادر به نفس کشیدن نیست

حالت تهوع

ضعف

درد یا فشار در قفسه سینه یا بالاتنه

در نهایت :

تمرینات آبی یک روش موثر برای تقویت تناسب اندام قلبی شما و در عین حال تقویت گروه های اصلی عضلانی در بدن است. ورزش های استخر به ویژه برای هر کسی که دچار مشکلات مفصلی یا آسیب دیده است و همچنین کسانی که باردار هستند و یا دچار تعادل هستند بسیار مفید است.

قبل از شروع هرگونه تمرین جدید و یا هرگونه نگرانی در مورد سلامتی ، با پزشک خود صحبت کنید

 

 

نظرات
2 دیدگاه
مریم کوچکزاده
09:24:25 1401/09/06
کلاس فوق العاده عالی، مربی خوب و پر انرژی، استخر تمیز
شهین نیرومند
18:21:21 1401/09/06
من مشکل زانو درد داشتم از زمانیکه تو آن کلاس ثبت نام کردم خدا را شکر بهترم ،استخر خیلی تمیز وکلاس فوق العاده عالی ومربی بسیار خوش اخلاق و پر انرژی ،ودر ضمن بابرکت در کلاس فیتنس درآب کلی سایز کم کردم وخیلی خوشحالم ،ممنون بابت مدیریت استخر ومربی عزیز